måndag 20 september 2010

Kvällen är här och med den, alla jobbiga känslor som aldrig lämnar mig ifred.

Usch, jag vet inte om det är bra att jag bloggar. Men aja. Jag fick nyss, som en blixt från en klar himmel, världens mega-ångest. Alla dessa obeskrivliga känslor bara stormar in i mitt huvud, min mage och min själ. Och jag kan inget knep alls för att få bort de. Men i sinnom tid lättar det väl.? Till att börja med måste jag få ur mig min besvikelse över att det blev Alliansen som vann valet. 4 jävla år av ännu mer helvete väntar oss sjukskrivna, handikappade, oförmögna att klara sig själv hemma, pensionärer m.fl, nu. Frågan är hur JAG ska stå ut? Jag funderar starkt på det jag lovade mig själv för några dagar sedan. Då sa jag nämligen att om högern vinner så flyttar jag till CUBA! Och jag e fan så jävla sugen på det nu. Jag vill inte leva i detta f-ing land som SKITER i hur folk mår. Det viktigaste för alla verkar ju uppenbarligen vara att de som har det bra, ska få det bättre. Och de som har det svårt, ska få det värre. HERREGUD vad hände med empatin. Ordspråket ta från de rika och ge till de fattiga är precis BARA en fantasi, nått som bara händer i sagor. Men vet du, då säger jag ÅT HELVETE MED HELA JÄVLA SVERIGE. Jag tänker på nått som mina fd kompisar sa ofta: Rebecka, du är inte svensk... Och vet ni? JAG ÄR SÅ JÄVLA GLAD FÖR DET!!! (Fast tyvärr är jag ju svensk, men jag kan iaf stoltsera med två utländska efternamn) Usch, nä jag gillar inte att jag reagerar så här starkt. Uppenbarligen har detta påverkat mig mer än jag trodde. FY FAN! Det är det enda jag kan säga, CUBA nästa - nån som hänger på??

Till nått helt annat. Jag var hemma idag från grupp terapin. Jag sov knappt nånting alls inatt och hade fått jätte ont i halsen + att jag måste ha stukat min fot efter allt dansande i fredags ;) Så jag var hemma o sov en stund på eftermiddagen. Var uppe till macken för att posta en bok som jag sålt på Tradera. Mm har ju fått pengar idag men har ännu inte handlat något. Fan jag måste betala räkningar oxå, suck. Jag ska väl ta och kontakta soc imorrn för jag måste seriöst få hjälp med min sk ekonomi (och det kommer ju INTE bli bättre med 4 år till av helvete, grrrrrrrrrrr).  
Nova och jag har gosat och lekt idag. Hon e så underbar min lilla "Salami" <3 Utan henne hade jag inte varit hel, thats it!
Hon ligger som en boll uppe på soffan och sover nu, lilla grisen.

Imorrn ska jag iaf på kör-rep. Vi sjöng ju på högmässan igår. Det gick bra, och kul som alltid var det ;)

Jag misstänker att det är många som kommer reagera våldsamt på det jag har skrivit, men alla har rätt till en åsikt! Iallafall än sålänge. Skulle SD få bestämma skulle vi inte ens ha rätt till det, det skulle bli rena rama diktaturen. Och tänk om de skulle börja mörda alla homosexuella och invandrare... Skulle inte förvåna mig, att det gick så bra för de i valet, skrämmer mig nått så fruktansvärt. Nää som sagt, hör ni inte ifrån mig så är har jag stuckit till CUBA, jag vet iaf att min familj skulle följa med mig!

Over and out

1 kommentar:

Fläskdansen sa...

Jag vill också flytta till Kuba! Vi tar med oss syrran, Nova och Arale och sticker! Tänk när Nova tassar omkring bland sockerrören och tobaksplantorna där, hehehe!

Eller så drar vi västerut, till Norge!

Pöss!