torsdag 18 november 2010

Jag önskar, jag hoppas, jag drömmer, jag lever!

Hmm, ja vart ska jag börja. Var ett tag sen jag bloggade. Lusten har bara inte funnits. Så, vad händer? Ja, jag går till terapin som vanligt. Jag kämpar vidare. Jag har dock hamnat i en rejäl svacka, som Dr Peder sa. I måndags och igår blev det prat om inläggning. Men jag ska göra allt jag kan för att undvika det.

Orden finns i mitt huvud men när jag ska skriva de, så lixom tappar jag bort de. Och det känns som om jag inte har nått vettigt att säga.

Jag ska snart ha möte med min handläggare på FK tillsammans med Peder. Vi ska se vad det finns för möjligheter för mig. Ja, jag ska (förhoppningsvis) börja jobba. Halvtid till att börja med, men än så länge vet jag inte vart eller med vad.

Jag har som sagt fått en till liten bebis. Nova har fått en liten lillebror. Noel heter han, och puhh, han håller mig sysselsatt. Jag hade nästan glömt bort hur det e att ha en liten kattunge hemma. Han är så full av liv, jag kan inte låta bli att le och förundras över hur han uppskattar allt. Nova blir dock lite trött på honom för han ska hela tiden vara på henne och vilja leka. Men hon har nog blivit lite av en mamma. Och det värmer mitt mamma-hjärta att se de tillsammans. När de ligger tätt intill varandra o sover. När de tvättar varandra eller leker. Det är äkta kärlek!

Idag ska jag till Medborgarkontoret för att ansöka om fortsatt Färdtjänst. Det går säkert bra.
Sen hoppas jag att min nya mobil kommer idag. Ja jag lämnade in min för lagning för nån vecka sen och igår ringde de från affären för att tala om att den e helt förstörd... Typiskt, men som tur e hade jag ju försäkring på den så jag fick välja en ny mobil. Dock kommer jag även få ett nytt mobil nr, eftersom även sim kortet blivit skadat. Ni som vill ha det nya nummret kan ju skriva en kommentar här ELLER fråga mig på Facebook.

Jag hoppas som sagt att jag får telefonen idag, för imorrn åker jag på en liten resa med kören. Ska bli kul, sjunga mycket och ha trevligt. Vi övar för första advent och det e så många fina underbara låtar. Vi ska även ha konsert den 12/12 så vi övar för det oxå. Och jag är så himla tacksam att jag har sången. Att jag e med i kören, oj vad jag uppskattar att jag får det :)

Snart fyller min syster år. 13 år - tonåring. Herregud va tiden går fort. Vi var på bio för ca 2 veckor sedan och såg Saw 3D. Den va riktigt äcklig, mycket blod och gore. Blää, belv faktiskt lite illamående, men det var bra iallafall.
Jag har iaf fixat en speciell sak i present till henne. Jag hoppas hon blir glad :D

Usch jag fattar inte varför jag vaknade så tidigt idag. Igår fick jag tillfälliga ENORMT starka sömntabletter från MBT, eftersom jag inte har kunnat sova ordentligt på ett par veckor nu. Jag är alldeles slut i både kropp och själ. Min mormor har kommit till ett korttidshem tills hennes gips ska tas bort o hon slipper rullstolen. Men innan var hon inlagd på geriatriska avdelningen och där gjorde de en demens utredning och svaret blev chockande. Min mormor har Alzheimer... Lilla mormor. Så det har varit en hel del springandes på möten, fixa mediciner, m.m.

Fan jag e så jävla spänd. Jag kommer på mig varannan minut att axlarna sitter under min haka. Jag har sån huvudvärk och ont i nacken. Och hur mycket jag än försöker slappna av går det inte. Jag undrar vad jag ska göra för att det ska bli bättre?? Måste nog ta upp detta med läkaren. Kanske kan få nått muskelavslappnande eller liknande.

Nää, nu ska jag nog göra nått annat. Kanske krypa ner en stund till. Klockan e ju bara 5.45. Ska vara på medborgarkontoret kl 10... Mamma ringer vid 8.
Åhhhhh, förbannade jävla nacke och axlar.. grr. Ont.

Hoppas ni har det bra. Bjuder på en underbar låt som jag lyssnar sönder just nu :)
KRAM
/Becka

1 kommentar:

Fläskdansen sa...

Ja du hjärtat, livet går upp och ner, ständigt en karusell. Sen, när vi lagt en jobbig period bakom oss så uppskattar vi glädjen och friden desto mer. Kanske är det ändå så att vi som ständigt tampas med bekymmer och problem, är de enda som fullt ut förstår att uppskatta de små glädjeämnena i livet.

Som t ex att ha TVÅ små underbara bebisar hemma! Eller att få åka på körresa och ha trevligt med sångarvänner. Eller kanske bara att få slippa ett av många "måsten" någon enda gång.

Jag hoppas du får bukt med spänningsvärken och tröttheten, det tar verkligen på krafterna och humöret att ständigt vara trött och spänd. Men du får försöka tänka att orsakerna bakom detta inte är ditt fel, utan att det helt enkelt är så himla mycket annat runtom familjen just nu som sätter sig i det undermedvetna och påverkar.

Jag vaknade också tidigt i morse. Redan kl 5. Försökte somna om, men det gick inte. Nu, när det snart är dags att väcka din syster, är jag så trött att jag skulle kunna somna stående tror jag.

Mamma älskar dig! Och mina små barnbarn!