lördag 31 december 2011

2012 here I come!

                      Jag, i juni 2011

Orkar inte göra nån avancerad sammanfattning. Men jag är väldigt nöjd med hur 2011 blev för mig. Jag uppnådde faktiskt många mål jag hade, bla att INTE behöva bli inlagd, inte skära eller bränna, jag pluggade Matte A och I made it! Betyget har jag hemma o det känns fucking awesome. Jag avslutade MBT-terapin fast det var så fucking tungt i slutet. Fick bokstavligen tvinga mig. Min indivividual terapeut Peder slutade och flyttade till Afrika av alla ställen, och det var tufft o pain i och med det. Men fick sen en av grupp terapeuterna som tog över sålänge jag ska ha "eftervård" eller vad det kallas. Så det är ok. 

I oktober började jag arbetsträna! Jobbade på Coop Forum 8-15 men efter ett par veckor började jag må allt sämre så vi drog ner på det till 8-12. Men efter ett tag så fattade JAG ett beslut att detta inte funkade för mig, arbetsplatsen var för stor, det var för många inblandade, o mitt i allt slutade chefen o då blev det ännu värre. Men Eija som hjälpte mig hitta platsen tyckte oxå att det var klokt beslut. 

Och för ett par veckor sedan så var jag på bedömningssamtal hos Capio Anorexi Center, och jag kan med glädje tala om att jag äntligen ska få hjälp med min ätstörning. Jag ska påbörja en INTENSIV terapibehandling som kommer pågå i 16 veckor. Jag ska vara där från kl 8 till kl 16 ungefär, VARJE dag! Man får lära sig allt på NYTT. Att äta, och äta RÄTT! Normalt... Skrämmande men jag ser ändå fram emot det, för jag vill ha hjälp! Efter alla dessa år som jag gråtit och bett om hjälp så ska jag äntligen få det. Tack säger jag bara. Förväntas dra igång i slutet på januari! 

Så, den kursen i Svenska B jag sökt till och blivit antagen till har jag varit tvungen att tacka nej till. Men alla säger likadant, att det är viktigare att ta emot denna hjälpen nu. Skolan finns kvar!

Sen finns det väl såklart saker som har blivit värre detta året. Bla min ekonomi, och ja, ätstörningen oxå. Jag har även nu sista delen av detta året isolerat mig mer o mer. Så allt är inte TOPPENBRA ännu. Men sakta men säkert så. Jag trodde aldrig jag skulle komma dit jag är idag. Och år 2012, är enligt mig sedan 5 år, det "sista" året jag har. "Jag kommer aldrig bli 27 år, alltså jag kommer dö senast år 2012 innan den 25 oktober"! Ja, jag har verkligen trott det i alla dessa år, har till och med massa målningar o ritningar från psyk där jag skrivit eller målat detta... Hur jag känner nu vet jag inte riktigt. Det kan ju hända saker, men jag tror inte att om jag skulle dö detta år så kommer det iaf inte vara på grund av självmord. Men vi får väl se helt enkelt. Den 25 oktober kl 10.37 - då kan jag andas ut - för då är jag 27 år gammal!

Jag gillar inte NYÅRSLÖFTEN och därför brukar jag aldrig lova nått specifikt för jag vet att det e så svårt att hålla det. Förra året sa jag bara att mitt nyårslöfte ska vara att "2011 ska bli mitt år och att jag ska göra mitt bästa i att ta hand om mig själv!" Och, mjaa, jag tycker nog att jag ändå hållit det hyffsat. Så! I år, inför 2012 ska jag faktiskt våga mig på att ha ett speciellt nyårslöfte, för jag vet att jag kan om jag vill! 

JAG SKA INTE TA FLER KREDITER ELLER KÖPA FÖR MER PENGAR PÅ DEM KREDITERNA JAG REDAN HAR!
(Med reservering för akuta fall som kan uppstå, såsom katterna kan bli sjuka, och att min dator eller mobil eller annat viktigt skulle gå sönder.)
Så nu är det sagt! Jag vill och jag ska uppnå detta! Inte lätt men JAG MÅSTE!!!

I eftermiddag ska mamma sjunga nyårsbönen i kyrkan så jag ska dit och sen åker jag med mamma o syster hem. Vi ska käka lite gott och "fira" in det nya året tillsammans! Ska bli mysigt! 


                      Jag i december, 2011


*JAG ÖNSKAR ER ALLA, ETT GOTT SLUT PÅ 2011 & ETT GOTT NYTT ÅR 2012.*

Många kramar
Rebecka

2 kommentarer:

Inge-Maj sa...

Jag beundrar dig - du har visat så mycket styrka under den tid jag följt dig!

Skulle allt nu inte bli precis som vi hoppas, kommer alltid en ny dag.

Ett ännu bättre år önskar jag dig av hela mitt hjärta!

(Vi saknar också din mammas blogg)

Joly sa...

sv; Alltid haft samma rum :P har dock möblerat om & slängt tre möbler och fått nya :P ja, jag köpte den på IKEA :) tror den heter SOLSTA Bäddsoffa :) kostade 995 kronor :)