onsdag 28 april 2010

Åhh vilken lättnad!

Kan börja med att berätta att det var som vanligt trevlig hemma hos familjen. Mamma var så snäll och lagade separat mat till mig (eftersom jag försöker äta fakir). 2 ggr gjorde hon det, och jag vet inte vad det e men mamma måste tillägga en krydda som heter "Mammas Godaste" eller nått för jag looovar, ingen kan få ALLT att smaka sådär extra gott, tom stekt ägg och bacon. MUMS!! Jag fixade lite bland alla sladdar bakom teven så det blev lite lättare att kunna dra ut den utan att riskera att nånting åker ur. Sen fick jag hjälp med hur jag fixade blogg designen av min goa lillasyster :)

Jag och mamma åkte gemensamt till kyrkan sen för vi båda skulle ha kör rep, men dock inte i samma kör. Båda våra körer repar i samma kyrka. Det var ganska spänt i luften idag, vi är inte många kvar nu. Jag hade pratat med Anna i söndags och bestämt att jag skulle prata med henne om situationen i kören. Det e ju 2 tjejer där som förstör så mycket för de kan inte sjunga för fem öre och dessutom kan de inte läsa eller hålla reda på vad vi sjunger och när heller, det har varit tufft ett tag nu. Jag var ganska nervös innan för jag var rädd att Anna skulle säga att det inte gick att göra något. Men tvärtom blev det faktiskt. M, en annan tjej i kören, följde med mig när jag skulle prata. Jag tror det var JÄTTEBRA, då Anna sa att hon förstod och sa att hon skulle ta upp det imorrn med den ansvarige för församlingen och dess aktiviteter. Hon kunde inte lova att nått skulle hända nu bums men hon sa att nu hade hon starka skäl till att kunna få göra nått. Det som försvårar det hela är ju att hon "bara" är vikarie. Men hon skulle göra det hon kunde.

Åhh vilken lättnad. Nu kan jag andas ut. Det e först nu jag märker hur mycket detta faktiskt har påverkat mig. Mycket mer än jag trott.

Nu sitter jag iaf här med min lilla tjej i knät, spinnandes och allmänt underbar. Imorrn e det dags för MBT-kursen och om det e tillräckligt fint ute när jag kommer hem ska jag ta ut henne på en välförtjänst promenad. Stackarn har ylat här hemma för hon vill gå ut, he he.



Hugs `N Kisses
/Becka

1 kommentar:

Fläskdansen sa...

Hej hjärtat! Kul att det går att kommentera hos dig nu. Först och främst - GRATTIS till en jättefin ny blogg!

Och tack för dina gulliga omdömen om maten hjärtat, men du lagar minst lika god mat själv, kanske ännu godare! Jag glömmer aldrig dina underbara pannbiffar med ajvar som du stekte i ugnen... Mums!

Och så närbild på Miss Cykelbyxa, det kan inte bli finare.

Hoppas du ska trivas med din nya blogg nu! Kram!