onsdag 28 april 2010

Tröttis idag, men ändå en hyffsad dag

Japp idag har jag då varit på MBT-kursen. Det gick bra, som det brukar. Vi pratade om självbild och känslor idag. Blev indelade i grupper för att diskutera vilka känslor av några alt man upplevde som jobbigast att ha. Jag valde utan tvekan, IRRITATION, TOMHET OCH RÄDSLA. Det är de känslorna jag går omkring med ofta eller så behövs det inte mycket för att utlösa de. Då fick man berätta NÄR en känsla brukar dyka upp, i vilken situation och sen skulle vi även reflektera över HUR vi hade kunnat agera annorlunda, dvs om vi hade mentaliserat. Det var intressant som vanligt.

I taxin på väg hem sen kändes det som om jag blev knockad, för jag blev plötsligt så trött. Men när jag kom hem tog jag bara med mig Nova och gick ut på en behövlig liten runda här på gårdarna. Hon hade det kul, lyckades filma o ta lite fina bilder. Hon var tom endast nån meter från en PIPPI vid nått tillfälle och DET var väldigt intressant, he he he.

Men så nu vet jag även att Nova har en svag punkt. Jag trodde hon ÄLSKADE ALLT som rör på sig (insekter och dylikt), men OJ SÅ RÄDD hon blev 2 ggr när en humla närmade sig henne. Jag lovar, hon hoppade upp 5 meter i luften. Fick lyfta upp henne för att hon skulle lugna sig, lill-tjejen ♥ Vi var nog iaf ute i ca 45 minuter.

Och nu e det så att jag har sovit ett par timmar här på eftermiddagen. Jag försökte verkligen in i det sista att hålla mig vaken, men det lyckades jag inte med.

Nu börjar tv kvällen här för mig med Brottplats:USA först o sen får vi se.
Ha det gött allihopa ---> nu kan ni kommentera om ni vill, jag e lite efter,hihi:)

Hugs `N Kisses
/Becka

1 kommentar:

Fläskdansen sa...

Hälsa den där lilla Lakritsbollen att hon inte behöver vara rädd för humlorna! Säg att "mormor" kommer och tröstar henne om det blir för läbbigt!

Puss på er!