söndag 13 juni 2010

Resan.

Hej gott folk! Ja nu e jag hemma igen. Efter en väldigt rolig helg. Vi bodde i Församlingshemmet på Torsö. Ett enormt stort hus med massa rum. Gulligt kök och väldigt fin gård och trädgård. När vi kom fram på fredag kväll, efter att ha stannat på Ica Maxi i Örebro för att handla frukost, lunch och godsaker, var vi ganska trötta efter att ha åkt flera timmar. Vi blev välkomnade av våran kör ledare Annas föräldrar (som bor på Torsö). Vi dukade upp lite kvälls fika - goda ostar, nybakat bröd, te och rosé vin - framför den tända brasan på övervåningen. Och där blev vi kvar i flera timmar. Så mysigt och trevligt. Vi kom i säng vid 03.00 tiden... :)
 

















































På lördagen gick vi upp vid 8-tiden och åt frukost. Sen var det dags för en rundtur till lite olika kyrkor, gamla hus m.m. Det var trevligt men det var lite tråkigt att vädret inte var på våran sida, det var kallt och jätte blåsigt. Det var iaf Annas föräldrar som visade oss runt och berättade lite historia om Torsö.

 

















































































































































På kvällen var det dags för restaurang besök, där vi fick 3-rätters middag med vin och kaffe. Huvudrätten var lammkött och jag måste säga att jag blev positivt överraskad att det var SÅ GOTT. Trodde inte jag gillade det, men det gjorde jag. Underhållningen var Beatles låtar från ett grymt duktigt band. Vi satt närmast de och applåderade frenetiskt, så de kallade oss för "fan-cluben" sen, he he.























































Jag har haft super kul. Jag är så glad att vi fick komma till Torsö och jag måste oxå säga att vi fick väldigt fint välkomnande av Annas föräldrar. Så tack till FAMILJEN ROSÈN!!! He he :)

Inga kommentarer: