onsdag 11 augusti 2010

Extra Vak.

Jaha, då sitter man här då. Själv för första gången på 2 dygn. Fick extra vak i måndags, bröt typ ihop på läkarsamtalet. Stört-bölade och var ärlig med hur jag mår, eller hmm det gick lixom inte att dölja. Allt bara brakade lös. Så i 2 dygn har jag haft någon vid min sida ständigt, tom in på toaletten. Det är inte kul kan jag lova, man kan aldrig slappna av, man e på helspänn hela tiden. Men nu så, är jag "fri". Jag får tom gå ut med personal idag så jag ska ta mig ut en sväng lite senare. Skönt ska det bli...

Nu sitter jag här och väntar på att kl ska bli 11, ska tvätta då. Har duschat för en liten stund sen, åh gud så skönt det va. Efter 2 jävla dygn utan en dusch känner jag mig som en ny människa.

Jag ska få ANAFRANIL DROPP igen. Både Dr Peder från MBT och Dr Henrik här på avdelningen är överens om att de måste "skapa en liten kemisk reaktion i mitt huvud". Med andra ord - JAG HAR FÅTT EN DEPRESSION IGEN. Yes, kul. Men det förklarar ju min totala hopplöshet, att allt känns så fruktansvärt meningslöst. Och att jag är helt orkeslös... Förra gången jag fick dropp (i november 2009) så hjälpte det faktiskt, fort tom. Så jag håller alla tummar och tår att det har effekt nu oxå...

Vart mina tankar befinner sig orkar jag inte tänka på, eller jag orkar inte skriva om de just nu. Det gör för ont att inse VAD jag tänker på... Vill lixom inte erkänna att det e så dåligt som det är med mig just nu. Så jag blundar, drar ett djupt andetag, sväljer alla piller, röker cigg efter cigg och låter tankarna ledas bort mot en bättre plats, en plats där ångest och död inte är vardag...

JAG DRAR EN NITLOTT VARJE GÅNG JAG TÄNKER EN TANKE!

1 kommentar: