måndag 23 augusti 2010

Vet ni, jag klarade det!!!

Chansade igår. Frågade Ssk R om hon trodde det var möjligt för mig att gå på permis. Hon var tveksam eftersom jag är inlagd på LPT och jour läkarna över helgen brukar INTE vilja godkänna permissioner eftersom de inte känner oss. MEN hon ringde honom och sen kom hon till mig och log och sa: "Du får åka MEN du måste lova att komma tillbaka på en gång om du mår dåligt, det får INTE bli som sist med överdos, blod och ambulans. Jag la ett gott ord för dig, så nu ryker jag om du strular till det..."
Åhh vad kunde jag säga mer än "Kan jag åka om en halvtimme"?
Jag packade snabbt ihop det viktigaste, beställde taxi och sen när jag hade fått medsen åkte jag. Inte hem, utan till Heron City och MediaMarkt för att köpa en dammsugare till mormor. Passade även på att gå in på Willys och köpa en mjölk och lite ägg. Sen åkte jag hem.



Bara för att vända. Gick till mormors port i hopp om att hon eller någon skulle passera för det gick inte att ringa till henne. Stod där utanför i ca 50 minuter, men det var inte så farligt. Precis när jag skickade ett mess till mamma om att INGEN kommer så kommer mormor gående och ser ut som ett frågetecken "Ska du besöka miiiiiig"? häver hon ur sig, eh  ja lilla mormor vem annars? Så jag följer med henne upp, först fixar jag telefonen, mamma hade råkat dragit ut strömsladden till modemet när hon skulle koppla in teven. Efter det fixade jag med mormors teve så hon fick fler kanaler, sen packade jag  upp och satte ihop dammsugaren. Puuh!

Sen skulle jag åka till mamma o syster men det sket sig, hade varken huvud eller ft-kortet med mig...Tilt i pallet om något :)
Men det var bra att jag gick hem till mig istället. Satte mig med mina miljarder räkningar så de har dragits idag. Diskade och uuuuusch det var kaffe kvar i min kanna och det var ETT GRÖNT TÄCKE på ytan likaså i filtret så det var bara att ställa sig o göra rent hela bryggaren. Slängde ägg, 2 ½ liter mjölk, smör - usch vad hemskt men annars hade det krypit ut av sig självt snart. Blää!

Jag e så satans stolt över mig själv. Det lockade igår, det där dumma,   men neeeej - jag ska inte! Och jag klarade det. Jag är glad, kanske har medicinen börjat hjälpa redan nu... kan jag ha sån tur? Jag hoppas jag får natt permis inatt igen, det är lyx att få sova i sin egen säng, att få göra kaffe när man vill och gå på toaletten själv :) Jag njuter till fullo. Men rädslan finns där, att detta bara är nått lur som får min hjärna att tro att jag mår bättre fast jag inte gör det... men skit samma. Jag fortsätter att njuta till jag mår skit igen :)



Nu sitter jag här och väntar på att åka till grupp terapin. Min taxi kommer 9.30. Sen efter den ska jag direkt tillbaka till avdelningen... Hoppas på att få läkarsamtal så fort som möjligt så jag får åka hem igen.

Have a great day !!

Inga kommentarer: