fredag 24 september 2010

Mys helg med lillasyster, kanske bio. Färga håret. Me like!

Godmorgon Sverige!

Eller jag har faktiskt varit vaken en stund redan. Jag vaknade 8.30. Jag hade det jätte trevligt igår på tjej middagen. Det bjöds på kyckling Teryaki (stavning?) och till efterrätt en god mumsig maräng tårta. Gott kaffe från malda bönor och goda likörer. Och ett jätte gott rött vin. MUMS, är den bästa sumeringen av allt gott.
Det blev en hel del tjej snack, men det behövs ibland, he he. Kul att träffa nya människor oxå. Det ska vi garanterat göra om ;)

Idag har jag tvättstugan mellan kl 11-14. Det e väldigt behövligt. Senare vid kanske 17 tiden kommer jag få besök av min lilla lillasyster. Hon ska vara hos mig ända tills på söndag. Det ska bli så trevligt och mysigt. Vi får väl se vad vi hittar på. Kanske bio? Kanske lite Buzz- spel? NICE ska d bli iaf!

Jag unnade mig faktiskt att köpa hårfärg på Maxi igår. Inte den jag brukar köpa, utan en billig sak för endast 49.50 kr. Mood, tror jag den heter. Har nog aldrig provat den, men jag hoppas på en liten förbättring iaf. Måste få bort min enorma utväxt... Inte för att det ser jätte konstigt ut, jag tror faktiskt inte att andra har tänkt på det, men det har jag. Dock så såhär i efterhand hade jag nog önskat att jag hade väntat med att köpa den hårfärgen, hade behövt den där 50-lappen. Men men, köpt är köpt... Hursomhelst, jag tror jag ska färga håret ikväll sen.

Dricker kaffe från min nya kaffebryggare nu, mmm. Ja, de hade sånna för 199 kronor på Maxi så jag slog till. Det var lite drygt att behöva stå och vakta den gamla, så det var välbehövligt. Och den är stor och bra, har lite olika funktioner, man kan välja om den ska brygga svagare eller starkare kaffe med att flytta en liten pil osv. Jag är jätte nöjd med den iaf. Och den är SVART. Perfekt.

Jag biter på naglarna, jag ber till alla makter som finns att jag ska få lite extra pengar NU. Jag väntar på svar från 3 stycken fonder jag har sökt. Åh godegud kan jag inte få en slant??!! Att det ska behöva vara såhär är inte ok, hallå det är väl år 2010? Eller är det år 1710? Känns så faktiskt. Att man ska behöva bli helt ruinerad bara för att man köper en kaffebryggare och en hårfärg (totalt 249 kronor) är INTE ok. Nää nu får det fan bli nån ändring på detta. Grrr!

Nä nu ska jag ta en cigg och sen börjar det bli dags att gå till tvättstugan och sätta på maskinerna!

Peace ´N Love!

Inga kommentarer: