tisdag 5 oktober 2010

Akuten.


Ja tjena. Vill bara slinka in med en kort uppdatering. Jag ska strax iväg för att träffa min mentor för det jag jobbar med just nu. Är verkligen på tiden ;) Hursomhelst. Igår spenderade jag hela eftermiddagen och en bit in på kvällen på akuten på HS. Ja, fast det gällde inte mig denna gång utan min lilla mormor. Jag gick hem till henne vid 13.30 tiden för att kolla hennes fot, för hon hade så ont. Hon hade vaknat på söndagen och varit alldeles svullen. Aja, jag såg på en gång att det behövdes kollas på av en läkare, så vi tog en ft till Lätt akuten men där blev vi skickade till vanliga, stora akuten. De misstänkte blodpropp, så det blev ultraljud och röntgen. Det var ingen blodpropp men däremot så var den ILLA bruten och det behövs operation. Så mormor blev kvar där o jag åkte hem strax efter 18.00.

Vet ej när hon får komma hem...

ja nä nu måste jag rusa.

PUSS HEJ

Inga kommentarer: