onsdag 2 november 2011

Ny design & massa saker!

Puh! Vet inte riktigt vart jag ska börja. MEN, det händer saker i mitt liv. Mest positiva sådana. Jag klarade matten! Jag fick G! Praktiken fick jag ta en paus i från dem sista veckorna bara för att jag skulle klara av att avsluta skolan. And I did It! Fan va stolt jag e över mig själv!

Japp, jag e brunett numera :)

På fredag börjar jag på praktiken igen, vilket känns bra! Ansökan till Svenska B-kursen är inne och samtalet med studievägledaren gick bra, han tror att det är stora chanser för mig att komma in på den. Får veta den 10 december. Starten är iaf den 9 januari. Yeah!





Har gjort klart utredningen på MBT-Teamet och det resulterade i en ny diagnos, ADD (Attention Deficit Disorder). Så skönt att ha fått en namn på det men samtidigt mycket arg o lessen över att psykiatrin inte har kunnat se detta tidigare, under alla dessa år inom psykvården. Hursomhelst. Har börjat med medicinen Concerta, men har inte ännu hittat en bra dos för just mig, finjustering pågår!


Remisser är skickade lite överallt från olika läkare. Capio Ätstörningscenter och Liljeholmens ÖppenPsyk är två av dem. De andra vill jag inte riktigt tala om ännu, men gör väl det längre fram när jag vet mer!

Överlag mår jag ok. Fast om jag ska jämföra med föregående år så måste jag faktiskt säga att ja, jag mår bra! Fast jag har mina ups & downs, precis som alla, skillnaden är väl kanske den att det blir mer tydligt för en sån som mig. Svart eller vitt. Död eller liv. Allt eller inget. Meningslöshetskänslorna är dem jag lider mest utav nu. Dem kan kasta sig över mig utan förvarning och sluka mig med hull och hår, MEN jag vet idag att det går över. Dem bra stunderna kommer tillbaka och numera försöker jag verkligen ta vara på dem. Har fixat lite här hemma, känns skönt att kunna slänga saker. Glömma det gamla o ta in nytt!

Fyllde år den 25 oktober, japp 26 bast är man nu då. Åldersnojjan börjar göra sig påmind samtidigt som jag faktiskt kan tycka det e skönt att bli vuxen. För det innebär ju även att vissa av ens tankar, och intellektet oxå mognar, men även känslorna. Och det är skönt. Skönt att kunna se saker från ett vuxenperspektiv istället för ett barn/tonårings perspektiv. Fast oh boy, jag hamnar där lätt igen så jag får påminna mig själv ofta!






Så skönt att det är höst nu. Älskar det. Och jag har ALLTID hatat hösten. Men nu känns den välkommen! Älskar när naturen BRINNER sådär vacker i alla dess färger. Älskar känslan av att nu kan man sitta inne o glo på en bra film UTAN att ha en massa krav som säger att man borde gå ut o uppleva saker, njuta av solen bla bla bla. Nu är det tillåtet att gosa ner sig och skita i alla dessa krav! LOVE IT!

Mina älskade ungar mår bra även dem. Noel har vuxit, ENORMT! Han har blivit en riktig liten tjockis. Och han har redan hunnit bli 1 år och 3 månader, herregud vart tar tiden vägen lixom. Däremot har min lilla flicka blivit väldigt smal. Och tillochmed så smal att jag ibland blir orolig, men jag försöker att inte ta ut sorgerna i förskott. Dem problem som dyker upp tar jag då, när dem dyker upp och INTE innan som jag brukar.

Jag har även idag tagit ett, för mig, stort steg. Nämligen sagt upp mitt TV abonnemang samt avanmält TV innehavet, så nästa år får jag 334 kr mer varje månad. Alla bäckar små, och det e väl det enda som fortfarande e apjobbigt. Min "ekonomi", men jag försöker mitt bästa för att det ska gå runt. Jag tror det kommer bli lättare o lättare med det oxå, framöver!

Många andra saker jag oxå skulle kunna ta upp men nu har jag redan skrivit en roman här, så det får räcka för denna gång! Nu ska jag gå och laga mig lite käk, magen kurrar lite. Sen blire kaffe i min underbara Pressobryggare jag fick av min goa vän Marie i födelsedagspresent :)

Puss på er, ni som nu kanske läser.
Och har ni läst allt ända hit e ni fan värda en medalj!
KRAM

1 kommentar:

Mamma på berget sa...

Det är du som ska ha medalj hjärtat, du har gjort ett jättejobb! Grattis till allting; insikter, framsteg, plugg, praktik...rubbet. Love you!