tisdag 11 maj 2010

Är jag en dålig människa nu?

Ja jag undrar för det e så att vid 12 tiden bestämde jag mig för att PROMENERA till Ica Maxi och handla lite mat osv. Jag gjorde mig klar, skrev en lapp och gick ut. MEN jag hann inte komma så speciellt långt förrän YRSELN blev mycket påtaglig. Jag fortsatte gå men tillsist var jag tvungen att stanna. Sen fick jag en "panik-ångest-känsla" eller vad man nu kan kalla det. Yrseln blev FÖR jobbig och det kändes verkligen som om benen skulle ge vika vilken sekund som helst, så jag bestämde mig då för att jag skulle gå hem igen...

PANG!
En ENORM känsla av misslyckande men även mest RÄDSLA. Rädd för att jag aldrig kommer klara att gå till Maxi igen. Rädsla för att jag ska ha fått tillbaka min AGORA FOBI jag drabbades av i slutet av förra året. Jag vill inte vara psyk-stämplad hela livet. Jag vill ju leva. Varför klarar jag då inte ens av en sån sak som en promenad fram o tillbaka för att handla. FAN va usel jag känner mig.


Samtidigt tänker jag att jag kanske inte borde vara så hård mot mig själv. Jag menar, jag har IDAG blivit utskriven från sjukhuset. Det är bara några timmar sen jag kom hem och på sjukhuset har jag haft allvarlig yrsel och varit nära att svimma flera gånger... Jag kanske borde ge mig själv en chans. Allt behöver INTE ske NU!

Hmm, aja. Kan oxå säga att min piercing på överläppen har blivit infekterad för jag har pillat på den en hel del. Syns inte men det KÄNNS! Vafan kan man göra rent med om man inte har klorhexidin eller vad d nu heter? Vanligt vatten? Tvål? Munskölj - Jaaa men d e ju alkohol i det så d borde väl döda bakterier då, eller? Ha ha.

Nu ska jag ta lite kaffe. Och röka. Jag tror inte jag pallar kören ikväll. Dumma världen -
SLUTA SNURRA ^^

3 kommentarer:

Fläskdansen sa...

Nej. Inte dålig alls. Bara lite medtagen och trött efter allt som varit. Helt naturligt. Ge dig själv lite cred för allt du har åstadkommit hjärtat.

Yrseln är jobbig, men det finns förmodligen något att göra åt det. Ge det lite tid bara.

P+K!!!

Margit sa...

Ta det lugnt Becka och sluta slå på dig själv! Du måste verkligen inte klara allt genast, ge dig själv tid o känn dig fram bit för bit vad du klarar av :-).

susanne sa...

Hej gumman och välkommen hem.
Ta det lite lungt nu allt behöver inte ske på en gång.
Tänk på alla som finns runt dej(och hemma).Vi finns där om du behöver lite stöd.
Kramar Sussi