torsdag 17 juni 2010

Ingen rast - ingen ro.

Hejsan bloggen. Idag vill jag verkligen säga att jag har varit aktiv. Iaf när det gäller mitt hem. Vaknade väl vid 9.30 tiden, tog en kopp kaffe o en cigg som vanligt. Vid 10 satte jag igång att storstäda här hemma - behövdes verkligen. Dammade, dammsög, torkade golven. Efter det var klart, tog jag äntligen tag i mina garderober som såg bedrövliga ut. Gick igenom allt, vek ihop det o la fint i ordning. Det blev en SVART sopsäck och en IKEA kasse med kläder och gardiner som jag bar ner till källaren. Känner inte att jag vill kasta det, för det e fina saker, nya - aldrig använda. Skönt att få det gjort iaf. La även in NYA kaffefilter med DOFTOLJA på som jag lärde mig på RENT HUS en gång att det hjälper hålla krypen borta, som pälsängrar tex, usch! Luktar gott göl det oxå. När jag var klar med det samlade jag ihop mina sista kronor + pant flaskor och gick till centrum för att handla ÄGG & KAFFE. Shit vad dyrt kaffet e där på Vi-butiken om man jämför med Ica Maxi - ca 6 kr skillnad i pris, det e mycket :( Men jag var tvungen att ha kaffe, hur skulle jag kunna leva utan det. Och jag kände inte för att ta mig till Maxi bara för det...


När jag kom hem unnade jag mig lite soft i soffan framför en film. Syster messade dock flitigt med mig, he he. Såg på The Stepfather! Den var ruggig, något i min smak he he. Sen har jag diskat, och pysslat lite mer. För en stund sedan hade jag o Nova gos-stund på balkongen. Lilla älsklingen. Hon kan verkligen ha ett humör men när hon blir "mammig" och kelig då märker jag hur beroende hon är av mig. Mammas lilla flicka. Älskar henne ♥

Nu ska jag fortsätta titta på på Brottsplats USA! Imorrn e det dags för terapi och lite fredags kul på kvällen.

PUSS PUSS

Inga kommentarer: