fredag 16 juli 2010

Behövlig "ta-hand-om-min-lägenhets-dag"!

Ja. Idag valde jag att stanna hemma istället för att åka till stranden. Väldigt bra för jag fick sova ut länge (till 10.15). Sen tog det inte lång stund efter att jag kom upp innan jag började ta tag i vissa saker som jag lixom har släpat efter med. Hade världens MEGA HÖG med papper (räkningar, deklarationer m.m) som skulle in i min pärm, dvs göra hål i, sortera och lägga in i pärmen. En riktig sån tråk-sak man bara måste göra, ibland. Men det gick ganska fort ändå. Sen fixade jag min stökiga säng, måste ha levt rövare i sängen i natt för inget låg på sin plats, kuddarna i fotändan, lakanen i en hög, dessutom  har jag fått ett rivmärke på halsen. Ser jätte konstigt ut. Ungefär som det kan se ut om man rispat sig med en rakhyvel, asså 2 sår bredvid varandra. Inget jag skulle kunna ha gjort med mina naglar som dessutom är nedbitna. Ett spöke kanske?? ja ja, sen fick jag arslet ur vagnen och satte igång med diskning, dammning och sen dammsugning. Blev klar för en dryg timme sen. 

Jag har precis fått i mig lunch. Och kaffe. Men jag har jätte ont i huvudet nu. Fuck. Skulle säkert behöva komma ut i friska luften lite så jag tar nog och går ut en sväng lite senare. Kanske tar med mig lilla fis-lisan oxå. Om hon inte blir vettskrämd som hon har blivit de senaste gångerna jag har försökt...

Satan vad jag e sugen på vattenmelon och citron loka. Aaaaahhh. Men jag får snällt vänta tills på måndag då jag får pengar. Jag e sjukt sugen på frukt oxå. Mamma berättade att hon hittat billiga persikor,oooh guud, jag kan inte släppa det. Skulle kunna mörda för en persika nu, hihi.

Mitt mående fortsätter att förvåna mig. Jag mår bra, eller iaf TILLRÄCKLIGT bra. Men jag har märkt på mitt beteende de senaste dagarna att jag har blivit lätt irriterad. Ser rött för minsta lilla känns det som. Ångesten har gjort sig lite mer påmind än förr men framförallt har jag känt mig mer deppig den sista veckan. Inte "jag-vill-dö-deppig" men lite sådär små deppig. "Jag orkar inte, jag vill inte", "varför har jag det såhär", "skärp dig Rebecka" bla bla blaaaa. Trött på mig själv.

Fyllde i 3-månaders testerna som MBT-teamet skickade det till mig. Samma SKATTNINGSFORMULÄRER som jag fick fylla i under utredningen och de får man göra efter 3 månader, 6 månader och 9 månader och antagligen när man gått klart i behandlingen. De vill att man gör det så att man kan se vilka förändringar som har skett. Sen är ju denna terapiform ännu i FORSKNINGSSTADIET så de behöver få statistik på resultaten... Jag tycker dock att dessa e ganska kul att fylla i. Jag märkte själv att många svar har ÄNDRAT sig sen jag fyllde i det sist. Kul, detta kanske verkligen hjälper mig?!!!

Jag börjar planera för hösten nu. Den närmar sig. Och för att vara ärlig ser jag faktiskt fram emot den, och vintern. Vet inte varför. Kanske för att en ny årstid betyder FÖRÄNDRING. Och jag gillar förändringar. Lixom en NYSTART. Man tar tag i sitt liv än en gång och hoppas att "denna gång ska jag lyckas"!
Jag ska ta tag i mitt projekt igen på allvar. Den 1 september sätter jag igång på allvar. Minst 1 dag i veckan tar jag med min lilla rosa laptop till bibblan och sitter där och "jobbar". Jag tror det kommer funka. Ser fram emot det. Jag har även fått en tid på vårdcentralen den 2 augusti. Där jag ska fråga om jag kan få hjälp med en viss sak innan det e försent. Så att säga. MÅSTE FÅ HJÄLP, för det e uppenbart att jag inte klarar det på egen hand. Vill inte säga vad det e ännu men de som känner mig vet nog. Har iaf googlat mycket på detta, och jag tror verkligen att detta kan vara nått för mig.

Nä nu måste jag ta en väktablett för det känns som om mitt huvud ska sprängas.

OVER AND OUT!

Här skulle det passa om jag bodde känns det som. Snälla, låt det bli bättre snart...

Inga kommentarer: