tisdag 3 augusti 2010

Don´t wanna kiss, don´t wanna touch - Just smoke my cigarette and hush!

Musiken strömmar ut i mina hörlurar och för en liten kort sekund vågar jag släppa taget och ryckas med i de härliga rytmerna. Bas dunket slår i takt med mitt hjärta och för första gången på länge känner jag mig levande...


Jobbigt. Igår kväll kom en ny tjej hit. Hon var tydligen inlagd här precis innan jag kom. Hon och jag delar rum nu. Och bokhylla och byrå. Hon e så liten. Smal. Säkert anorexia, men jag bryr mig inte om det. För första gången inatt lyckades jag sova bra. Vaknade utsövd kl 6.30. Drack kaffe, rökte. Funderade på gårdagen och kommer på att det faktiskt gick mycket bra. Inga breakdowns eller ut flippningar. Jag höll mig borta från det vassa, kände impulserna, men klarade av att stå emot. Klapp på axeln Becka :)

Idag hoppas jag. Nej. Idag SKA jag åka hem. Pussa på min lilla flicka. Hämta mitt paket från Ellos. Borde även städa, som jag egentligen skulle gjort i helgen men det blev ju inte så. Men jag tror inte att jag får natt permis. Utan bara över dagen. Ska prata med Underläkaren Malin snart... Överläkaren Henrik är inte här idag så då ska överläkaren från andra avdelningen göra bedömning på mig och se om han vågar släppa iväg mig. Det måste ju göras eftersom jag är här på LPT. Mmm, japp. 



Jag vill ha pengar, eller jag BEHÖVER pengar. Vad äger jag nu, hmm ca 17 kr på kontot sist jag kollade. Tråkigt. Men jag ska fråga mormor vid tillfälle nu snart om jag kan få låna en slant. Behövs ju inte om jag e på sjukhuset, får ju mat här men om jag blir utskriven snart lär jag behöva de pengarna.

Pratade nyss med min kp för dagen. Sa bara de planer jag har för dagen. Hoppas jag får prata med läkaren snart. Orkar inte vänta. Otålig. Har haft ont i halsen nu från och till i nån vecka. Känns som om jag börjar bli förkyld... Det skulle ju verkligen vara pricken över i.et. Precis vad jag behöver. Not!

Började äta pencilin (stavning?) igår oxå. Bamse piller á 150 mg 3ggr/dag. Min mage blir fucked up av de men men. Måste för mina sår gör jävligt ont. Faaan fick nu reda på att jag inte kommer få prata med läkaren förrän på eftermiddagen för öl på andra avdelningen e upptagen på förmiddagen. Skiiit oxå, aja huvudsaken e att jag får åka hem nån gång idag iaf.

Känner att jag bara skriver massa strunt. Vill egentligen skriva mer om hur jag mår osv men vet lixom inte vart jag ska börja. Finns det nått att säga? Mer än att jag inte mår så bra? Är iaf stolt över att jag stod emot frestelsen att göra mig illa igår. Konstigt att det redan e den 3:e augusti. Vart har sommarn tagit vägen lixom. Har inte alls gjort allt det jag hade tänkt, har tex inte badat så mycket som jag hade sett fram emot - men det kan ju faktiskt bli varmt ända in till september, så än e det väl inte kört.

Bjussar på denna video. Detta får räcka nu. Cigg nästa...

Inga kommentarer: