måndag 2 augusti 2010

Hur ska jag sammanfatta denna kaos-helg?

Hmm, ja jag vet inte hur jag ska börja. Vet inte ens om jag vill gå in på det för djupt men jag tror det e lite bra att jag skriver lite, bara så jag kan få lite distans till det hela.

Mådde baaaajs på fredagen när jag var hemma. Låg mest i sängen och lyssnade på musik hade ingen ork till nått annat. På lördagen åkte jag mamma o syster iväg för att bada, men jag badade inte. Kaaaallt :) På kvällen blev det tufft igen = självskada...
Vaknade ap tidigt på söndagen, minns att jag hade väldiga overklighetskänslor och mega ångest. Så jag gick till köket och började ta mediciner. Minns att jag tänkte för var 3.e jag svalde att bara några till - måste få bli av med ångesten. Plötsligt hade jag fått i mig runt 30 tabletter. Bra tänkte jag, nu kan jag väl iaf få sova... Men nää. Senare frågade mamma om hon o syster kunde komma men då mådde jag så dåligt att jag var tvungen att åka tillbaka till psyk.

När jag var framme så såg de på mig, frågade om jag hade tagit nått. Joo... Jourläkaren kom upp, såren vart bara tejpade för jag skulle upp till MAVA på en gång. Kom dit upp med x-tra vak. EKG, massa klister lappar på hela mig, frågande jobbiga människor. Sen kom de in med den berömda drycken KOL. Det var bara att börja hinka. 2 jävla liter skulle jag få i mig. Mm nice eller inte. Först sa de att jag skulle vara där tills idag på morgonen men när kl närmade sig 19.00 så sa de att jag kunde få komma tillbaka till "min" avdelning. Fortfarande x-tra vak hela natten. Vaknade tusen jävla gånger för att personalen babblade precis vid min säng, grrr.

Vaknade idag kl 6, då fick jag äntligen kaffe. Slumrade om lite sen. Kl 10.15 var det dags för grupp terapi med MBT. Dr Peder e tillbaka. Kändes jobbigt att gå dit fast personal var med mig pga xtra vaket, men när jag var där kändes det lättare. Vi pratade mycket om djur idag, det var trevligt. Blir så mycket prat om allt elände iaf.

Kom tillbaka o åt lunch. Kaffe o cigg. Kl 13.15 hade jag läkar samtal. Ny överläkare IGEN men har träffat honom förut många ggr, han har både bältat mig och tagit hand om mina blodiga sår, eehm ja. Han liknar Daniel som vann idol tror det var 2005 eller 2006. Aja, hursomhelst blev av med vaket iaf. Underläkaren kollade mina sår, har nog fått en redig infektion i både brännsåret på armen och på ena benet. Så de har ringt efter infektionsläkare som ska komma och bedöma vad som ska göras. Måste antagligen ta bort stygnen pga infektionen, men får se. Aj aj ajaj säger jag bara, men jag vet SKYLL MIG SJÄLV.

Ville duscha efter samtalet men jag måste vänta tills den där läkaren varit här. Jag kanske inte ens får duscha pga såren, men vafaaan jag har inte duschat sen i fredags. Blääää. 

Saknar min lilla flicka därhemma, älskar henne. Och jag vill även tala om att JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA MAMMA & SYSTER! Som e så snälla och ställer upp o går till min lilla cykelbyxa varje dag. Vet inte hur jag ska kunna tacka er tillräckligt. Men jag hoppas att ni vet att jag ÄLSKAR ER <333

Nu ska jag gå o se om det finns nått kaffe kvar o röka en cigg. Får panik av bara tanken på att inte få komma ut mer idag, men men.

HA DET BRA SÅLÄNGE. 
(tråkigt inlägg utan bilder men jag pallar inte)

KRAAAM

Inga kommentarer: