torsdag 2 september 2010

Fullt ös - medvetslös!





























Ja, god morgon på er alla blogg readers :) Vaknade kvart över 7, var jätte trött men så såg jag hur fint solen lyste så då fick jag energi nog att ta mig ur sängen. Mamma ringde en snabbis först medans jag tog min första cigg och min första kopp kaffe för dagen. Sen checkade jag runt lite på datorn. Nu har jag nyss ätit frukost och är inne på min andra kopp kaffe :)

Så vad händer idag då? Jo kl 9.15 har jag tid till läkare här på VC. Ang en sak jag vill veta mer om... Sen efter det ska jag hem. Vid 14.30 tiden ska jag åka upp till mamma för vi ska ha ett litet födelsekalas firande av min kusin Lena som har fyllt år. Och sen, förstår ni, mina vänner, ska jag och syster iväg till Mångkulturellt Centrum i Fittja och lyssna på ett föredrag om "Hur barn och efterkommande drabbas av diktaturer". 
Det ska faktiskt bli intressant. Kul att få komma ut och träffa lite folk oxå:) Jag gissar att det håller på nån dryg timme, så  jag är väl hemma igen till 19.30 nånting.

Måste berätta om gårdagen oxå. Jag e så jävla stolt över mig själv. Jag känner att detta kommer bli bra. Jag gick som sagt till bibblan och "jobbade". Det kändes lite konstigt, men det var ingen som verkade tycka det var konstigt med att jag satt där. Men däremot kan jag säga att det där med att det "ska vara så tyst på bibliotek", det stämmer inte för dels kom det hela tiden massa med snorungar eller kanske var de i tidiga tonåren men fy sjutton va de skrek och lät. Sen så höll dessutom någon på att bygga eller laga nått därinne. Det smällde och borrades som bara den. Det var TUR att jag hade min Skullcandy hörlurar asså, för annars hade jag nog inte fått nått gjort. Jag satt faktiskt där från kl 12.10-14.15. Jag fick ungefär 4 A4 sidor gjorda, jag hade hoppats att det skulle bli mer gjort, men men. En bra början. Och det var verkligen som jag tänkt att det skulle bli, jag fick diciplinen jag behövde för att arbeta. Så nu e det spikat varje onsdag! Vill gärna försöka komma dit 2ggr/vecka, men jag börjar såhär iaf!

När jag hade varit hemma och ätit begav jag mig till mormor och kusinen. Där fikade vi först, SEN satte jag och Lena igång med "Projekt Städa och Rensa ur mormor städskåp och skafferier"... Och jädrar i min lilla låda, det behövdes. Vi kastade HUR MYCKET som helst. Sen gick vi ner med de tusen soppåsar det blivit. När vi kom upp vilade vi en stund sen var det påt igen. Då tog vi det som alla i våran familj bävat för. Både jag och Lena sa att vi skulle aldrig ha vågat ha gjort det själv. Och vi kastade super mycket där oxå, vi hittade tom grejjer från tidiga 80-talet där inne, he he he. Vi gick och kastade de miljoner soppåsar oxå. Sen bar vi ner mormors trasiga TV och dammsugare + en gammal madrass och en lampskärm som vi fick lov att slänga oxå. Gud va skönt det kändes, och även fast svetten rann efter detta "motionspass" så kände jag mig pigg efteråt när jag spatserade hemåt.
Vilken dag! Vi hade verkligen bra teamwork, jag o Lena :)

Puh nää nu måste jag skynda mig att klä på mig, är bara 30 minuter tills jag ska vara där.

KRAM PÅ ER!

Inga kommentarer: