onsdag 12 januari 2011

Det pågår en process i mitt huvud. Nånting håller på att hända!

Men det e så himla många tankar som snurrar och jag vet inte vilket ben jag står på. Maten går bra för en gångs skull o det tackar jag min lyckliga stjärna för. I måndags hade jag gått ner 4,3 kg o jag tror att det har blivit mindre sen dess :)

Nova mår inte bra. Hon har det senaste veckan fått som anfall/kväljningar/hosta. Så på måndag har jag tid till veterinären med henne. Min lilla älskling <3

Jag e inne i nån märklig period där jag halvt om halvt har vänt på dygnet. Förnuftmässigt vet jag vad jag ska göra för att få det bättre, men tillsammans med Dr Peder idag så fattas det motivation för att jag ska kunna ändra på det. Jag har alldeles för många BORDE/MÅSTE - krav på mig själv. Och vad skulle egentligen hända om jag inte gick upp på morgonen som andra människor. Ingenting. Fan jag vill verkligen få en sysselsättning men allra helst ett jobb. Jag vet bara inte hur det ska gå till väga..för enligt min handläggare på FK så kan går det inte för mig att börja jobba. Jag får snällt vänta till det nya beslutet ang aktivitetsersättningen som förhoppningsvis kommer INNAN mars.. Men det e inte så troligt tyvärr..

Varför känner jag mig så himla orkeslös. Ärligt, detta e inte jag. Tex så har jag inte städat här hemma på snart 2 veckor. Det har aldrig gått så långt emellan tidigare. Dr Anna ordinerade minst 30 minuter ute i dagsljuset per dag men jag kommer mig inte ut. Det hänger mycket ihop med mina meningslöshets-känslor. Allt blir till en ond cirkel.

Bloggar från mobilen nu, för jag vill inte sätta mig vid datorn nu. Jag fastnar bara där o så går jag inte o lägger mig. Jag ska ev kolla på ett program till på tv. Jag kommer ändå inte kunna somna innan kl 00. Jag gick upp runt 11.30 idag, way to late. Jag försöker verkligen komma upp men kroppen e så tung, ögonlocken e som bly att inte ens viljestyrka kan få upp mig. Noel e på mig o biter o drar i mitt hår för att få upp mig men han lyckas inte han heller. Mitt andra lilla <3.
Min kära lilla moder har varit sjuk en längre tid nu men börjar äntligen bli bättre. Jag e så glad för hennes skull :)

Nää nu ska jag ägna mig åt teven igen. Kom på en sak nu. Det KAN vara så att jag helt enkelt äter för lite. Jag äter max ett lagat mål mat om dagen. Ibland tar jag nått litet snack senare men så mycket mer än så blir det inte. Om det beror på brist av lust att äta eller brist på pengar det vet jag inte. Antagligen båda delarna.
Ska försöka bättra mig. Kan faktiskt ge mig orken tillbaka.
(BTW - Jag vet att jag inte uppdaterar här så ofta. Om ni vill höra mer om/från mig så hänvisar jag till Facebook och Bilddagboken. På båda ställena är jag överaktiv, he he!)
Published with Blogger-droid v1.6.5

1 kommentar:

Ems sa...

tjenare..
dom texterna köpte jag på Ge-kås i ullared :) fanns även i vita :)